جمعه 14 اردیبهشت 1403

علیرضا مهرگان  با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای پتانسیل‌هایی مناسب در جذب گردشگر می‌باشد،اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از واحدهای اقامتی در نوروز 95 بیش از 35 هزار نفر در واحدهای اقامتی شهرستان مشتمل بر هتل آپارتمان‌ها،خانه‌مسافرها،کمپ‌ها،کانکس،تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش،مهمانسراها،خوابگاه‌ها،سالن‌های ورزشی و چادرهای مسافرتی و... اسکان یافتند.

وی تالاب،مناره بازار گسکر و روستاهایی چون تنیان را از جمله اماکن و مناطقی دانست که مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی جهت بازدید قرار گرفته است.

مهرگان به استقبال گسترده مسافران و گردشگران نوروزی از غرفه‌های صنایع دستی شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز در راستای جذب رضایت مسافران،حمایت از هنرمندان و معرفی صنایع دستی شهرستان، غرفه‌های صنایع دستی در سه منطقه صومعه‌سرا،ضیابر و تولم شهر برپا شده بود.

وی ادامه داد: در این غرفه‌ها سوغات محلی و صنایع دستی شهرستان نظیر حصیر بافی،سفال،چرم دوزی،بافتنی،حلوای ضیابری و انواع ترشیجات عرضه شد.

مهرگان به شش اثر تاریخی ثبت شده شهرستان صومعه‌سرا در سازمان میراث فرهنگی اشاره و تصریح کرد: پل گازروبار،مناره بازار گسکر،حمام کسماء،محوطه تاریخی هفت دغنان،ساختمان قدیمی آیت الله ضیابری و پل گوراب تولم شهر آثار تاریخی ثبت شده صومعه‌سرا می‌باشند.

وی روستای سیاه‌کوه،تنیان،نوخاله،گسکر،تالاب هندخاله و باقلاکش را از روستاهای نمونه گردشگری صومعه‌سرا برشمرد و عنوان کرد: ایامی چون نوروز بهترین فرصت برای معرفی اماکن و جاذبه‌های گردشگری است، در این ایام برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

مهرگان متذکر شد: در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی،میراث فرهنگی شهرستان در این ایام نسبت به توزیع بروشور،نقشه‌های راهنما و راه اندای ایستگاه‌های اطلاع رسانی اقدام کرده است؛چرا که اطلاع رسانی در راستای معرفی جاذبه‌ها در جذب گردشگر و ترغیب گردشگران نقشی به سزایی دارد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها نظیر توت فرنگی در شهرستان عاملی موثر در جذب گردشگر و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه است،اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های خاص منطقه تمام تلاشمان برگزاری جشنواره توت فرنگی،حلوای ضیابری،رشته خشکار،نیشکر و جشنواره آلوچه در سال جاری است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna